Thursday, June 18, 2009

Aku Bekam

skang ni aku selamat dibekamkan.agak terasa sakit jugak la bekam ni.nampak je macam xsakit tapi bile kena cucuk dgn jarum tu menggelitik jugaklah badan aku.tapi xde la sakit mane pun.cuma mcm kena gigit semut je.aku je yang manja sangat.

sebenarnya yg elok nak buat bekam ni pada 17,19 dan 21 hb kalendar islam.dan aku pada mulanya bercadang nak buat pada 13 jun tempoh hari yg bersamaan dgn 19 jamadilakhir.tapi atas sebab2 tertentu terpaksa ditundakan.lagipun keadaan kesihatan aku pada waktu tu agak kurang baik.

aku dibekamkan oleh safwan sebanyak 5 cup.1 dibahagian titik racun,2 dibahagian bahu dan 2 lagi dibahagian titik belikat.proses bekam ini dilakukan sebanyak 2 kali.kali pertama sebanyak 17 titik dan keduanya pula 15 titik.hasil daripada bekam ni safwan mendapati darah kotor aku yg keluar ialah berwarna merah terang dan agak pekat.disamping di dalam cup tersebut menunjukkan angin dalam badan aku begitu tinggi kerana cup itu begitu banyak wap.

apa-apahal pun aku harap dgn berbekam ini dapat membantu aku sedikit sebanyak utk aku menjadi lebih aktif kerana hujung bulan ni aku ada final exam.

1 comment:

  1. ALHAMDULILLAH,MOGA-MOGA DARAH YANG BERTOKSIN TU MEMBAWA BERSAMA KELUAR SIFAT MAZMUMAH DAN DIGANTI DENGAN SIFAT MAHMUDAH. SEMOGA MAJU JAYA DAN SIHAT BERSAMA MINDA YANG CERDAS DAN FIZIKAL YANG CERGAS IAITU SIFAT PARA PEJUANG ISLAM. AMIIIN....DOA SELALU DARI UMI

    ReplyDelete