Friday, July 10, 2009

hari esok selepas semalam

Hari ini destinasi pertama aku di sg petani ialah ke office el-zahraa utk berjumpa dgn ust samad,penolong pengurus besar zon utara.ade beberapa perkara yg nak dibincangkan.tetapi kerana ust samad agak sibuk pagi ini,aku dan sorang kawan ni,safwan,bertukarlah destinasi iaitu ke HPA multimedia.HPA multimedia ni menjual barang2 aksesori computer dan beberapa barang multimedia yg lain.

Di sana kami pun berjumpalah dgn pengurusnya.en hafiz ismail.dan secara xlangsung kami membincangkan produk2 yg akan dipasarkan xlama lagi.kami juga diminta utk mencari pembekal utk produk2 yg menjadi pilihan.dan yg agak menarik disini,setelah sedikit perbincangan yg secara xlangsung,insyaallah xlama lagi HPA akan mengeluarkan handphone jenamanya sendiri.handphone yg disetkan sekali dgn bacaan al-quran,hadis2, yg pelbagai versi imam dan bahasa dunia.sama2 kita berdoa.

Hari ini juga aku berkesempatan utk makan tgh hari di restoran Radix Fried Chicken (RFC) yg ke3 iaitu di Bandar laguna.restoran RFC ini siap ade drive-thru lagi.walaupun da beroperasi tapi insyaallah majlis perasmiannya pada 18hb ini.

Sebenarnya kami juga dah di plan oleh ust samad utk bersama2nya meninjau tapak yg akan HPA dirikan HPA Mall.tetapi disebabkan ust samad agak sibuk,jadi aku dan wan saje yg pergi ke sana selepas diberi pelan menuju ke sana.lebih kurang 8km dari Bandar sg petani ini iaitu berhampiran dgn giant.insyaallah dgn penuh yakin aku merasakan HPA Mall akan dibuka xlama lagi.

Petang tadi juga aku dapat menghadirkan diri ke majlis penutup dan penyampaian sijil kursus penghayatan HPA.majlis ini dirasmikan oleh PJS Abdul Razak bin Mohd Arif.aku naik ke pentas tuuu..tapi sebagai pemberi sijil dan hadiah je lah.aku memberi kpd slh seorang organizer dan diberikan pula kpd penyampai dan disampaikan pula kpd yg berhak menerimanya.

Malam ini aku tidur di rumah staff HPA yg sederet dgn homestay HPA.tapi sebelum tu aku melawat dulu ke hotel el-zahraa inn.apabila kami diberi peluang oleh tn hj sendiri utk meninjau semua projek2 HPA ini,aku pun xlepaskan peluang la.bila masuk ke dlm hotel tu,terasa kagum sangat.cantik sungguh hotel ini.kalau sape yg berkesempatan dtg ke sini,jemputlah menginap di hotel HPA ini,harga pun insyaallah mampu dibayar.

Akhir sekali,kpd ahli2 HPA,insyaallah xlama lagi sg petani ini akan jadi salah sebuah tempat lawatan yg popular.mungkin juga tempat honeymoon.mgkn juga akan ade yg beranggapan sg petani ini HPA yg punya.hehehe…AMIN….

5 comments:

  1. salam..wah..anta dah balik malaysia yer.alhamdulillah..handphone hpa pun nak ada dah ye?alahamdulillah..xsabar nye nak beli..hp yg ada ni pun tunggu masa je nak pencen..nanti pergi konvek la kan?..majulah HPA untuk umat islam...amin...

    ReplyDelete
  2. insyaallah mase konvek ni tn hj minta kami student china buat persembahan..

    ReplyDelete
  3. persembahan apa?wah,bestnye?makin berdebar nak p konvek ni.

    ReplyDelete
  4. minta maaf lah...persembahan dari kami student tajaan HPA telah ditarik oleh tn haji.dan kami diminta menjadi urusetia di booth HPA sepanjang festival kedah sejahtera.jgn lupa salsikan kami di tv9.insyaallah.hehehe...

    dan....

    kalau jadi ke konvek pun,mungkin saya akan pergi atas dasar menjadi driver saje kepada kumpulan nasyid baru HPA yg akan membuat persembahan di konvek nanti.huhu...

    jadi driver pun ok lah....
    janji dapat ke konvek..

    ReplyDelete
  5. hehehe..ok la tu..insyallah nnt kite jumpa di konvek esok..eheehe..bkn senang nk jd driver kumpulan nasyid hpa tuuuu..hehe

    ReplyDelete