Thursday, July 2, 2009

kena gi macao

kali ni aku nak citer skt pasal ketidakpuasan hati aku mengenai flight aku esok nak balik malaysia.sebenarnya xde ape pun sangat tapi aku tetap xpuas hati dan nak lemparkan jugak kat blog ni.selain tu saje je nak kasi update skt blog ni.hehehe...

aku duduk di guangzhou dan di guangzhou ni juga ade sebuah airport.juga ade flight nak ke kuala lumpur.ade flight air asia dan mas.utk aku naik air asia je la.kawan2 aku yg seangkatan pun same naik air asia jugak.tapi dorang ni semua duduk belah utara.di macao ade jugak sebuah airport.malah ade terus ke penang.di guangzhou xde.

urusan pergi balik aku semua pemantau aku di sini yg uruskan.disebabkan kawan2 aku ni semuanya nak turun ke penang jadi dorang kena ke macao la.dan utk memudahkan urusan pemantau aku ni,dia pun belilah semua tiket dari macao.dgn aku sekali kena ambil flight dari macao.cumanya aku turun ke kl dan mereka semua turun ke penang la.

aku ade bertanya kpd pemantau aku ni kenapa aku pun kena amik flight dari macao juga.jawabnya sebab tiket guangzhou - kl mahal.beza sekitar rmb200 dgn macao.hati aku tetap memberontak.kalo nak ke airport guangzhou ni aku kena amik masa cuma lebih kurang 30-40 mnt je dr tempat aku tinggal ni.tapi nak ke macao kena amik masa lbh kurang 3-4 jam.pastu nak kena check in lagi masuk ke macao.agak sedikit leceh di sini.tambang bus lagi.teksi lagi.erm..aku kena bertolak dr umah ni awal pagi.sebab flight aku kol 1230.

ibarat mcm aku duduk kat johor dan di johor juga ade airport.tapi aku amik flight dari singapore.nampak mcm leceh kan.nasib baik kat macao matawang china laku.kalau die nak matawang die mesti lagi leceh.nak kena tukar duit lagi.

tapi apa-apa pun aku bersyukur jugak la dapat balik.lagi syukur dapat bersama PU dan pegawai2 atasan aku di malaysia nanti sebab balik ni pun aku kena kursus sebulan.lagi satu mungkin dapat makan RFC puas-puas sebab aku kursus di sg petani.hehe..

1 comment:

  1. salam bro, update la blog.. mungkin ade yg ttggu kisah seterusnya..

    ReplyDelete