Saturday, May 2, 2009

Kebenaran yg nyata








gambar ini diambil ketika majlis makan malam bersama pegawai2 imigresen di guangzhou sempena meraikan rombongan puspanita ke guangzhou.aku duduk semeja dgn consulate general dan imigration attache.dapat dilihat disini kami dihidangkan dgn minuman coca-cola.



ini adalah salah satu pasaraya di bandar guangzhou.terdapat juga carefour dan jusco.bangunan amway juga begitu pesat di sini.dimana2 saja pasti dapat dilihat.










KFC juga tidak ketinggalan memesatkan perniagaannya disini.begitu juga dgn Mcdonald dan Pizza Hut.begitulah megahnya perniagaan makhluk Allah.
Andai kita umat islam ini dapat bersatu hati dan tenaga utk mengembeleng ekonomi ummah di merata dunia,alangkah bagusnya.cuba kita bayangkan saja kalau bangunan2 itu berubah wajah yg melambangkan milik orang islam pasti agama Allah ini dapat menggerunkan agama lain.
Di Malaysia rakyatnya agak sensitif dgn ekonomi umat islam.HPA menampakkan lagi kebenarannya.dan kita sepatutnya tidak teragak2 lagi utk menyahut seruannya.apabila ekonomi umat islam kukuh dipersada dunia xmustahil islam itu sendiri menjadi kuat.insyaallah.




No comments:

Post a Comment