Thursday, April 30, 2009

happy birthday to me



april ini terdapat 4 org student malaysia di sini menyambut hari kelahirannya.termasuklah aku sekali.pada 19.4 tempoh hari kami diberi peluang utk menymbutnya bersama.satu majlis kecilan dibuat utk meraikannya dan seperti biasa lokasinya di rumah cik din iaitu imigration attache malaysia di guangzhou ini.

pada 27.4 pula sekali lg aku menyambutnya bersama teman2 sekelas aku.ketika ake sedang leka berbual dgn cikgu aku,tiba2 mereka menyanyikan lagu birthday dr belakang.suprised.di dlm clas aku terdapat lebih kurang 20 student dr 12 negara lain2.tetapi kami semua agak bersefahaman di sini.

semalam pula aku dapat mesej dari emak aku yg mengatakan 'bila tiba hari jadi kita,semakin hampirlah kita dgn akhirat.siapkanlah persediaanmu utk ke sana kelak.'.malam itu aku xnyenyak tidur memikirkan ayat mesej tersebut.rasanya sudah banyak dosa yg aku lakukan.perasan takut tiba2 menyelubungi aku.dan baru aku sedari patutlah sejak kebelakangan ni aku seperti tidak bermaya.xde mood.sudah tiba masanya utk aku betul2 berhijrah.sudah tiba msanya utk aku betul2 mengumpul bekalan di akhirat kelak.insyaallah..


1 comment:

  1. selamat hari lahir adik!!! semoga pjg umo murah rezeki...selamat dunia n akhirat. keep in touch ok??? take care d sane

    ReplyDelete