Tuesday, March 3, 2009

kehidupan baru di china

Pada 18.2 yg lalu,aku telah sampai ke negara China utk sambung belajar di sana.aku bersama 6 org rakan baru sampai di lapangan terbang baiyun,guangzhou sekitar kol 8.dan destinasi pertama kami adalah ke rumah Kak Ti iaitu isteri kpd konsulit Malaysia,Cik Din.


di taman kolam Jinan Universiti


kebesokan harinya, kami ke Jinan Universiti iaitu universiti tempat kami nak belajar utk mendaftarkan diri.Cuaca pada masa itu masa itu amat sejuk.Semasa mendaftar,kami bertemu pula dgn 2 org pelajar Malaysia yg sudah hampir 3 thn berada di sini.Sehari suntuk kami menghabiskan masa di sini..

di hadapan hospital tempat kami membuat medical check up

20.2.09,kami dikehendaki utk membuat medical check up.Walaupun sebelum berangkat ke sini,kami sudah membuatnya tp pihak universiti tetap mahukan dr negara mereka sendiri.ini menunjukkan mereka mahukan perkhidmatan mereka first.cuaca hari ini semakin sejuk.aku terlupa memakai baju sejuk kerana ku sangkakan sejuk di kala pagi je.menggigil2 aku dlm hospital 2..
besoknya pula kami di bawa ke pusat membeli belah wholesale oleh saudara safwan iaitu senior 1 sem aku.juga pelajar Malaysia yg mendapat tajaan HPA.di sini aku membeli beberapa pakaian utk kegunaan masa depan krn dr Malaysia aku hanya membawa 3 pasang pakaian je.pakaian di sini murah2 je.org cina ni pandai.mereka copy bulat2 produk syarikat ternama sehinggakan pada tag pakaian 2 pun mereka copy bulat.cima kualiti mereka kurang la ckt.Anda jgn terkejut plak kalau kereta seperti BMW,MERCEDES,MPV pun mereka copy bulat2..
ok la..kita bertemu semula lain kali.x byk masa di peruntukkan buat benda ni.kerana aku di sini banyak lg komitmen lain..

No comments:

Post a Comment